Hanging bridges, ziplines en ... een tarantula

Vroeg op vanmorgen. We gaan naar de Selvatura Hanging bridges. Bruggen op de hoogte van de toppen van het Monteverde Cloud Forest. Dat wordt vast leuk. Er is ook een canopy tour, maar daar hebben we nog geen kaartjes voor en ik weet nog niet zeker of ik dat wel durf. Ziplinen boven het nevelwoud…doodeng lijkt me ;-)

Nou, eerst maar de hanging bridges. Voor nu opwindend genoeg…

Er zijn 8 bruggen bovenin het nevelwoud, de langste is 157 meter lang. Het is echt prachtig. Het ene moment is het heel erg mistig en liggen de omringende bomen in de mist en het volgende moment kun je best ver kijken. Het is ook een heel mooi stukje regenwoud. We vonden dit allevier heel erg leuk om te doen. In totaal is het ongeveer 3 kilometer lopen. Af en toe zien we onderweg de mensen overvliegen … toch wel heel gaaf… De jongens willen natuurlijk allang, maar ik…????

Als we weer terug zijn bij de receptie heb ik besloten: we gaan!!!

En het was echt super!!! Het was helemaal niet eng, alleen maar supergaaf! We kregen eerst een soort tuigjes om en een helm op en megahandschoenen aan (waarmee je als het ware stuurt over de zipline). We hebben in totaal 13 ziplines gedaan en de langste ‘vluchten’ waren maar liefst 650m en 1000m!

Af en toe kon je het einde niet zien omdat je de mist van het nevelwoud invloog … superspannend en heel gaaf!

De laatste zipline van 1000 meter moest zelfs met zijn tweeën tegelijk omdat we anders niet zwaar genoeg waren om de overkant te halen! (Joris en Sander gingen zelfs in groepjes van 4 en 3, met gids en 1 of 2 andere kinderen) Norbert en ik gingen samen … hoogste snelheid gemeten door de Iphone van Norbert: 95 km/h!!! Of dat helemaal klopt weet ik niet, maar het was een superkilometer, hoog boven het nevelwoud, met een prachtig uitzicht!

Echt een ervaring om niet snel te vergeten.

O ja, Norbert, Sander en Joris hebben ook nog de Tarzanswing gedaan, waar je aan een touw van een platvorm afspringt (echt te hoog) en dan aan dat touw heen en weer zwaait (als Tarzan aan de liaan

Wink
. Dit heb ik maar niet gedaan … het deel van het platvorm afspringen ging me net iets te ver. Jongens vonden het super!

Daarna nog pizza gegeten in het dorpje en toen terug naar het hotel, want de mannen hadden een nachttourtje geboekt (wandelen door de jungle in het donker). Ik hoef niet zo nodig een tarantula te zien

Wink
.

Nachttourtje was leuk, maar niet heel erg spectaculair geloof ik. Maar wel 2 tarantula’s gezien en veel andere spinnen en insecten (blij dat ik niet mee ben gegaan, maar de jongens vonden het wel leuk en Sander kan een tarantula toevoegen aan zijn lijstje ;-)

Al met al, een hele leuke dag!

Reacties

Reacties

Henkes

Ach Minka, met een beetje geluk komt zo'n tarantula op je kamer....was bij ons niet zo, maar volgens de vrouw van de lodge waar we toen zaten gebeurde dat regelmatig...slik....

Mieke en Henk Beltman

Een superdag voor jullie.
Wij zijn net terug van een weekje fietsen op de Veluwe.
Genoten, mooi weer en alles is uitstekend met ons.
We kunnen ons niet voorstellen dat we gebeld hebben.
Bedankt voor de goede zorgen.

Travelnauts

Super om te lezen... berg af ging makkelijker... toch?

Fijn voortzetting van de reis gewenst.
Travelnauts
David

Karen

Stoer hoor Minka! ;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!