Hot springs en een vulkaan

Vandaag wakker geworden in onze hotelkamer/bungalow en daarna lekker ontbeten. Na het ontbijt de auto in voor een wandeling in het Arenal nationaal park. Het is een trail van 5 km naar een uitzichtpunt, en het is een heel mooi stukje lopen door het regenwoud.

Bij het uitzichtpunt aangekomen blijkt dat de mist om de vulkaan bijna helemaal is opgetrokken, we kunnen alleen de top jammer genoeg niet helemaal zien. Maar wat is dit gaaf: Hij heeft echt de (kegel)vorm van een vulkaan.

Aan de andere kant kijken we uit op het Arenal Lake, ook heel mooi.

Op de terugweg komen we nog langs een enorme kapokboom van 400 jaar oud en 40 meter hoog met megawortels. Ook zien we nog wat vogeltjes.

Als we wegrijden met de auto begint het te stortregenen, maar gelukkig is het echt een tropische bui en dus heel hard en kort. Onderweg komen we nog een superleuke troep neusbeertjes tegen (echt heel veel, ik denk wel een stuk of 30 of zo), gewoon langs de kant van de weg. Ze veroorzaken dan ook een opstopping van auto’s

Laughing

Tegen de tijd dat we parkeren bij de hot springs is het al weer droog. Eenmaal daar binnen gaan we het eerste bad in, gevuld met heerlijk warm thermaal water, en wat is dit lekker warm! Er is zelfs een waterval, waar je lekker onder kunt zitten. We drinken een ijssmoothie op de ligbedden, in het warme water! Super leuk! We blijven de hele middag in de hot springs en proberen alle baden uit. Er zijn gloeiend hete, maar ook koelere (Die van 27 graden was al te koud voor mama

Wink
). De baden hebben zicht op de vulkaan, die inmiddels zelfs helemaal uit de wolken gekomen is! We konden zelfs de top heel mooi zien!

Na een heerlijke middag teruggegaan naar het hotel, en daar lekker gegeten in het estaurant. Nog even op de veranda zitten bij de kamer, en toen was het alweer tijd voor bed.

Sanders score vandaag:

Montezuma’s oropendola, great kiskadee, crested guan, great currasow en een troep witsnuitneusberen.

Mieke en Henk Beltman

Heerlijk kunnen genieten op veel manieren.