Krokodillen en weer een vulkaan in de mist...

Heerlijk ontbijtje weer vanmorgen en snel op weg naar Fortuna, bij de Arenal vulkaan. 5 Uur rijden volgens de kenners.

Na ongeveer 20 kilometer rijden over de brug van de Rio Tarcoles. Hier zouden volgens de boekjes krokodillen liggen. Dus we stoppen de auto en lopen over de brug. En ja hoor …. Er liggen wel 20 krokodillen onder de brug …supergaaf, echt van die joekels. Ik denk tot wel 6 meter lang!!!

Het rijden gaat voorspoedig, tot we zo’n 15 kilometer van Fortuna af zijn … weg afgesloten! Dit komt vaker voor in Costa Rica weten we, maar is toch niet fijn. Gelukkig staat er een bordje met de omleiding … rechtsaf, de modderige zandweg op…als dit maar goed gaat, maar ja, we hebben niet voor niet de 4x4, dus proberen maar, anders moeten we heel ver terug om een andere weg te nemen. Gelukkig gaat het goed en nog geen uur later rijden we Fortuna in, een heel toeristisch plaatsje, maar wel heel leuk, met allemaal restaurantjes en leuke souvenirswinkeltjes.

We rijden eerst door naar het hotel, Lomas del Volcan. Prachtig hotel met allemaal kleine huisjes, met grote kamers met een megabadkamer en we hebben zelfs 2 veranda’s! Eén met uitzicht op de vulkaan (als die tenminste uit de wolken wil komen) en één met uitzicht op de mooie tuin van het hotel. Een mooi groot zwembad erbij met jacuzzi!

We gaan na gesetteld te zijn in de hotelkamer, eest eten in het dorpje, want we hebben zelfs nog niet gelunched en het is al 4 uur, dus we hebben honger

Laughing

Heerlijk gegeten, daarna nog even wat souvenirtjes gescoord en toen … begon het weer enorm te hozen. Gelukkig wel regenjasjes bij ons, maar tegen deze regen is niets bestand ;-)

Dus nog maar wat souvenirwinkeltjes onveilig gemaakt.

Gelukkig stopt de regen na een kwartiertje ongeveer en kunnen we verder.

Niet meer zoveel gedaan …alleen nog lekker gezwommen in het donker.

Morgen naar het nationaal park Arenal en misschien een hotspring? Hopelijk zien we dan wel de vulkaan.

Mieke en Henk Beltman

De regens duren maar kort en vermaak kan weer volgen.