Stranden en een prachtig watervalletje!

Vandaag een rustig dagje. Na alle volle dagen zijn we toe aan een rustig dagje.

Het is prachtig weer, dus we besluiten om naar het watervalletje in de buurt van de lodge te gaan.

Het is vlakbij, dus we kunnen ernaar toe lopen. Even steil over de rotsen naar beneden, maar het is zeker de moeite waard …. Wat een mooi plekje is dit!

We zwemmen in het pooltje onder de waterval … heerlijk! Het is hier ook een stuk koeler dan bij de lodge, dus dat is ook lekker, want wat is het hier warm!

Lunchen doen we in de lodge. Het is hier heel klein (maar 9 tenten), dus er is geen echt restaurant, maar de eigenaar maakt gewoon wat klaar als je erom vraagt.

’s Middags gaan we op de verschillende stranden hier kijken. Het is vloed, dus de stranden zijn heel smal. Het water loopt tot aan de jungle.

We zien nog rode ara’s vliegen en er zitten brulapen in de bomen. Leuk hoor, ook zonder ernaar op zoek te gaan, zie je hier allerlei beesten. We zien ook weer een witte ibis overvliegen. Het lukt maar niet om deze op de foto te krijgen, maar ja, zien is veel leuker!

Aan het eind van de middag eten we wat in een restaurantje vlakbij het strand en dan gaan we nog naar een ander strand om naar de zonsondergang te kijken. Het is ondertussen eb, dus het strand is wat breder geworden. We maken mooie foto’s en stappen in de auto om terug te rijden naar ‘onze’ tenten. We zitten nog niet in de auto of het begint enorm te stortregenen (dit is ook weer typisch Costa Rica: het ene moment een prachtige zonsondergang en het volgende moment een wolkbreuk).

En regenen dat doet het nog steeds. We zijn inmiddels terug bij de lodge. De stroom is uitgevallen. We wachten in het ‘restaurantje’ van de lodge in de hoop dat het wat zachter gaat regenen voordat we naar onze tenten lopen (maar ik ben er bang voor ;-).

Omdat de stroom is uitgevallen, is er ook geen Wifi, dus de verhaaltjes en de foto’s moeten nog even wachten voordat we ze kunnen plaatsen.

(Door de stromende regen, die bijna de hele nacht zal duren, toch maar teruggelopen naar de tent … een uur later weer stroom … wel leuk hoor in de tent met harde regen…)

Mieke en Henk Beltman

Lekker uitgerust na intensieve dagen.