Nog een quetzal en een tentenlodge

Vandaag weer een reisdag. Niet zo lang dit keer, dus nog even lekker rustig ontbijten en dan rustig wegrijden.

Sander, Joris en papa staan wel vroeg op (06.00 uur) om een poging te doen om quetzals te spotten. Ik blijf nog lekker even liggen

Smile

Een uur later komen ze enthousiast terug … ze hebben 2 quetzals gezien (en heel veel vogelaars ;-), die met een tourtje op zoek waren gegaan naar quetzals).

Onderweg met de auto naar boven zien we de 2 quetzals nog een keer. Ze zijn heel goed te zien dit keer.

De weg stijgt hier echt en we komen zelfs op 3485 meter hoog! Zo hoog zijn we met de auto nog nooit geweest (bijna net zo hoog als Allalin in Saas Fee!, en daar komen we met auto, sleeplift, cabinebaan en metro!).

Het is een mooie weg met veel mooie uitzichten, hoewel ook veelbergen in de laaghangende bewolking liggen.

We drinken wat bij café Mirrador, waar zoals de naam al zegt het uitzicht prachtig is.

Om 14.00 uur komen we al aan bij de Rio Tico Lodge. Hier slapen we in luxe safaritenten (met eigen badkamer en veranda!). We hebben 2 tenten naast elkaar. Sander slaapt bij papa en Joris bij mama in de tent.

Bij de lodge is een leuk riviertje, waar m.n. Joris zich erg goed vermaakt

Smile
. Watervalletjes en natuurlijke glijbaantjes … prachtig!

’s Avonds eten we bij een restaurantje 100 meter verderop. Een echt Costaricaans restaurantje. Er is geen menukaart. De keus is kip of vis!

Heerlijk gegeten en daarna midden in de jungle geslapen (alleen tentdoek en horren, dus alle junglegeluiden, incl. het stromende riviertje duidelijk te horen), maar dan wel in een heerlijk luxe bed J.

Voor morgen een tripje geboekt naar Corcovado National Park.