Watervallen en veel vogel(aar)s

Om 6:30 staan papa, Joris en ik op om een wandelingetje te gaan maken, mama blijft nog even liggen. Over een steil pad lopen we naar de trail toe, de helling op. De trail die we wandelen is maar 0,9 kilometer, maar wel over een smal en steil paadje. We lopen dwars door het nevelwoud, echt heel mooi. We zien alleen geen dieren.

Terug bij de kamer gaan we eerst ontbijten, en daarna gaan de wandelschoenen weer aan voor nog een wandeling. Nu langs de Savegre rivier naar de watervallen. In het eerste stuk is het pad niet steil, maar nadat we een bruggetje overgestoken hebben bij de eerste waterval wordt het een stuk lastiger. De waterval is heel mooi, in een soort van canyon, en je kunt een soort van grot in om hem van dichterbij te bekijken. Super gaaf! Het pad is heel steil, naar boven en naar beneden, en er liggen veel stenen en boomstronken op, zodat we na 10 minuten al staan te hijgen. Na dit lastige stukje steken we een hangbruggetje over (heel eng volgens mama ;-)). Het is hier ontzettend groen, en de rivier is heel erg mooi.

Voordat we bij de tweede waterval aankomen moeten we dwars door een stroompje over de spekgladde rotsen naar beneden klauteren, maar dat is het waard: De waterval is prachtig, met al het groen eromheen. We blijven even staan en maken wat foto’s en klauteren daarna weer over de stenen terug naar boven.

Ondanks dat het hier best koud is hebben we het inmiddels loeiheet gekregen, en na de terugweg is dat er niet minder op geworden. In het hotel drinken we eerst wat, en daarna gaat mama de spa in voor een massage, en gaan papa, Joris en ik naar de kolibrievoedertafel op het hotelterrein. Het valt nog niet mee om de piepkleine vogeltjes op de foto te krijgen! Er zitten behalve kolibries ook veel andere vogels op het terrein. Natuurlijk zijn er ook echte vogelaars hier (ik niet hoor) met enorme (en dan ook echt enorme) camera’s en verrekijkers, en deze zijn eigenlijk wel komisch ;-).

’s Middags gaan we de foto’s identificeren, en de soort van het diertje benoemen blijkt bijna nog moeilijker te zijn dan hem op de foto krijgen…

Om 6 uur nog eten, daarna boekje lezen, en om 10 uur gaat het licht uit.

Sanders score vandaag:

VEEL kolibries (ietsje te veel om allemaal op te noemen) waaronder de magnificent hummingbird en de white-throated mountain gem. Verder nog eikelspecht, long-tailed silky flycatcher (ik heb de namen niet verzonnen), silver-throated tanager, flame-colored tanager en zwarte gieren.

Henk en Mieke

Wat zijn jullie goed bezig.
Een prachtig verhaal van Sander.
Het vraagt ook wel de nodige inspanning voor jullie.
Wat zal die massage weldadig zijn Minka.