Zon, zee, strand en .... een luiaard!

Na een prima nacht en een stevig ontbijt besluiten we eerst wat te relaxen en gaan lekker zwemmen in het mooie zwembad van het Cariblue hotel. Het is mooi weer, dus heerlijk om even te zwemmen. Het zwembad heeft een jacuzzi en echte poolbar met (jawel) barkrukken in het water.

Zelfs tijdens het zwemmen wordt er door Sander en Joris weer van alles gespot: een rood gifkikkertje (weet zijn naam natuurlijk niet meer, Sander weet het vast), een krabbetje, een brulaap, een leguaan en een (jekkie) spin …

Na het zwemmen gaan we er op uit met onze auto en rijden naar Manzanillo waar een mooi strand is en waar een regionaal park is wat heel mooi moet zijn en zelfs helemaal doorloopt naar Panama. De weg stopt daar waar het park begint. Alleen kunnen wij nergens een toegang tot het park vinden … wat nu?...we besluiten te genieten van het mooie strand, het regenwoud loopt hier bijna tot aan de zee. En we gaan wat drinken in het piepkleine plaatsje bij de soda (=klein restaurantje). Ze hebben hier bijna overal heerlijke vruchtendrankjes, een soort mix tussen een milkshake en vruchtensap…mmmm.

Daarna rijden we door (of eigenlijk terug) naar Punta Uva, waar een strand is waar je ook mag zwemmen (er zijn hier veel stranden waar het te gevaarlijk is om te zwemmen).

Daar aangekomen wijst een man ons op een ‘monkey’, die als we ernaar toe lopen een luiaard blijkt te zijn!!! Super! Er hangt een luiaard aan een tak midden boven de lagune en hij is ook nog actief! Sander geeft aan dat dit waarschijnlijk de luiaarden wc is. Luiaarden komen 1x per week uit de boom naar beneden om naar de ‘wc’ te gaan. Zij doen dit altijd op dezelfde plek. We kunnen de luiaard dan ook heel erg goed zien en van heel dichtbij. Hij komt ook nog onze kant opgelopen (of eigenlijk opgehangen) om weer bovenin de boom te klimmen. Dit is echt geweldig!

We zien nog twee andere luiaards bovenin de boom.

Daarna lekker zwemmen in zee. Er zijn hele hoge golven, dus dikke pret!

Aan het eind van de middag eten we nog wat in Puerto Viejo. Het is ondertussen toch weer beginnen te regenen, na een mooie dag (ja, het zijn toch de tropen).

Joris en Norbert gaan nog even in het zwembad bij het hotel in het donker en in de regen.

Een heerlijke dag met een goede score voor Sander

Wink

Sanders score vandaag:

Drietenige luiaard (x3), brulaap, blauwe krab, leguaan, rood gifkikkertjeen een enge spin.