Regen, stortbuien en 2 boottochtjes

‘s Ochtends alweer vroeg op, want om 5:30 uur begint, nog voor het ontbijt, het boottochtje. We gaan ’s ochtends zo vroeg omdat de dieren dan actief zijn en daardoor zijn ze makkelijker te zien.

We varen vol goede moed weg, en dat blijkt terecht: al na 10 minuten varen zit er een groep kapucijnaapjes in de boom! Ze komen heel dicht bij de boot, echt heel gaaf. Het begint al een beetje te druppen, maar al snel moeten we schuilen, want het begint echt (typisch Costaricaans

Wink
) te stortregenen. De regen houdt aan en we moeten terug naar de lodge. Jammer, maar het is niet anders. Dan maar naar het ontbijt, wat gelukkig wel lekker is, ook voor Sander en Joris, met worstjes en eieren
Wink
. Om tien uur werd er nog een ‘garden tour’ georganiseerd, op het terrein van de lodge (Mama was de regen zat, die ging niet mee ;-)). Als eerste werd er een roodoogboomkikkertje uit de tuin gehaald, en geshowd, zodat we (nou ja papa) er mooie foto’s van konden maken. We krijgen verder nog veel planten te zien, een stel hagedissen en een baby-stekelvarken, die doodstil in de boom zat. Om 1 uur lunchen, en daarna weer de boot in voor het tweede tochtje van de dag, nadat de eerste letterlijk in het water was gevallen. De regen valt nu gelukkig mee, en de dieren laten zich heel goed zien: we zien veel vogels (waaronder een hele mooie groene ara), leguanen, hagedissen en een troep brulapen. We zijn weer kletsnat als we terugkomen, het motregende een beetje: je merkt er niks van, maar je raakt helemaal doorweekt als je drie uur op een onoverdekt bootje zit…

Achteraf blijkt dat we nog geluk hebben gehad, want als we van de boot af komen gaat het weer hozen, en het houdt niet meer op met regenen. Het gaat de hele avond en nacht door, zodat het lodgeterrein helemaal blank staat als we gaan eten. (gelukkig hebben wij een hele mooie overdekteveranda, hihi) Het was weer een leuke dag, ondanks de regen, en we waren doodmoe ’s avonds.

Morgen naar Puerto Viejo, maar nu eerst… Slapen!

Sanders score vandaag: Zwarte brulaap, witgezichtkapucijnaapje, blue-capped manakin, groene leguaan, groene/zwarte basilisk, zwarte gier, slaty-tailed trogon, green-tailed kite, tijgerroerdomp (soort reiger), slangenhalsvogel, groene ara, mealy parrot, kollibri, vleermuis, mexicaanse boomstekelvarken en een kalkoengier.

Leonie

Wat leuk jullie ervaringen te lezen! Wij vertrekken maandag met ons gezin naar CR en doen precies dezelfde route die jullie tot nu toe gedaan hebben ( ook zelfde hotels!).
Hoe is het nu bij Cariblue?
En met de regen? Ik hoop dat we toch ook het zonnetje nog wel gaan zien.
Veel plezier nog! Ik ga jullie verder volgen.

Groetjes Leonie

Henk en Mieke Beltman.

Wat een mooi en spannend verhaal.
We genieten met jullie mee.