Een lange reis, een vulkaan in de mist en het eerste wildlife

Gisteren aangekomen, na een hele lange reis (precies 23 uur onderweg….pfffff). Vanaf Panama kon Joris zijn ogen niet meer open houden, maar ongelofelijk dat ie het zo lang volhield … Kanjer!

We slapen in het Buena Vista Hotel ….Prima kamer, mooi hotel, alleen vanuit onze kamer geen buena vista, maar uitzicht op een muur, wel groen begroeid, maar toch een beetje jammer. Maar het uitzicht vanaf de tuin van het hotel is zeker buena

Laughing
en terwijl ik dit schrijf op het terras vermaken Sander en Joris zich prima in het zwembad!

Vanmorgen niet al te vroeg wakker gelukkig, dus de jetlag valt waarschijnlijk mee. Gelijk maar een tourtje geboekt (met privé-chauffeur!) naar de Poas vulkaan. Het weer lijkt goed. De zon schijnt en de vulkaan moet erg mooi zijn…Maar halverwege de rit omhoog begint het te regenen en de mist wordt steeds dikker ….tja, dit is wel Costa Rica in de regentijd…dus enige flexibiliteit zal wel nodig zijn deze vakantie!

Dus we zijn maar niet verder gereden de vulkaan op, want dat leek niet zo zinvol. De chauffeur wist nog wel wat anders: de La Paz waterval. We hebben niet zo’n zin in het dierenpark en de georganisseerde rondwandeling ($130, voor 2 uurtjes dierentuin en wandeling!.....beetje duur vonden wij, bovendien zijn we naar Costa Rica gekomen om dieren in het wild te zien en niet in de dierentuin). De waterval kun je ook gewoon vanaf de weg zien, dus daar gaan we naar toe…en het is prachtig!

Daarna stelt de chauffeur voor om nog een stuk verder te rijden, want de omgeving is hier erg mooi en vooral ook erg groen! We zien nog een paar watervallen en dan opeens zet de chauffeur de auto stil langs de kant van de weg … en dan zien wij ze ook: er zitten brulapen in de bomen langs de kant van de weg! Dat is leuk! (Veel leuker dan in de dierentuin

Smile

We stappen uit en zien er nog meer en ook 2 kleintjes!. Ook vliegen er zwarte gieren, en zien we een snelweg van parasolmieren (je weet wel, die mieren, die blaadjes meedragen), een heel gaaf gezicht.

Daarna vraagt de chauffeur nog even na of de weg naar een nabijgelegen meer vrij is, maar jammergenoeg is deze weg gesloten vanwege de zware regenval van een aantal dagen geleden. We besluiten dus maar terug naar het hotel te gaan. Onderweg begint Sander in 1 keer te gillen…en ja hoor daar staat een coati, oftewel een neusbeertje….gewoon langs de kant van de weg!

Toch nog een leuk tripje geworden dus. Inmiddels is het ook weer prima weer geworden (vulkaan nog steeds in de wolken, maar verder prima).

We lopen nog een stuk in de tuin van het hotel (we zien een eekhoorn, die alleen in Costa Rica voorkomt!) en gaan lunchen een eind verderop bij een restaurant met een prachtig uitzicht op San José en Alajuela tussen de Costaricanen…leuk!

Nu zwemmen en dan op tijd naar bed vanavond, want we gaan morgenvroeg al om 5.30 uur op weg naar Tortuguero aan de Caribische kust, midden in het regenwoud!

Sanders score vandaag:

Zwarte brulaap, witsnuitneusbeer, parasolmier, zwarte gier, zwarte ibis en een variegated squirrel (grote gevlekte boomeekhoorn, alleen voorkomend in Costa Rica).

Marieke

Inderdaad knap volgehouden die reis, en meteen actief en goed gescoord ????

Ingrid Vogelzang

Schitterend weer die verhalen. Genieten weer...jullie daar en ikke hier =)

Rik, Annemiek,Luuk en Hugo.

GEFELICITEERD MINKA!!!

Goede reis naar Tortuguero, de verhalen zullen alleen nog maar nog mooier worden en de scores van Sander alleen nog maar hoger! Groetjes Rik, Annemiek , Luuk en Hugo.

Henk en Dinie

Minka, van harte proficiat met je verjaardag!
Een mooi begin van jullie avontuur.

Mieke en Henk Beltman

Minka, allereerst van harte gefeliciteerd. Fijn, dat je je verjaardag in zo'n prachtige omgeving kunt vieren. Een fijne dag samen met Norbert, Sander en Joris.
Een mooi verhaal voor de eerste dag met zo'n hoge score
in de natuur.

Henkes

Gefeliciteerd, Minka! En bijhouden maar, al die lijstjes ;-).