Van Tarzan naar cowboy….

Vandaag weer voor een groot deel terug over de hobbelweg. We gaan naar Rincon de la Vieja, nog iets verder naar het noorden. We zijn er kennelijk al een beetje aan gewend geraakt want de hobbelweg lijkt minder erg dan op de heenweg.

De weg naar de Buena Vista Lodge valt heel erg mee en we zijn dan ook al om 14:00 uur bij deze lodge (of is het een ranch? … overal staan paarden en tractoren). Dit gebied is heel anders. Het is hier vrij droog en heel warm.

De Buena Vista Lodge is een lodge die helemaal gericht is op grote groepen en veel activiteiten biedt (maar alles kost vreselijk veel geld!). Wij vinden de mensen hier veel minder vriendelijk en niet erg hulpvaardig. Tot nu toe eigenlijk allen nog maar heel erg vriendelijke en hulpvaardige mensen meegemaakt, maar hier is het toch anders… nou ja, de kamer is wel prima (nadat een probleempje met een lekkend toilet was opgelost).

Er zijn hier wel veel dieren op het terrein. We zijn er nog maar net en hebben al Coati’s (neusberen) en een hele mooie vogel gezien met een hele lange dunne staart met een kwastje eraan en hele mooie kleuren, waarvan ik natuurlijk de naam alweer vergeten ben (Motmot of zo?).

De jongens gaan nog even zwemmen in het mooie grote zwembad en om 17.00 uur opent de sunset bar en gaan we een lekker cocktailtje drinken en genieten van het prachtige uitzicht (helemaal tot aan de Pacific!) en een nog mooiere zonsondergang!

’s Avond aangeschoven bij het buffet, waar ze ook nog weer probeerden om ons voor geld terug te brengen naar de cabin (hebben we natuurlijk niet gedaan, was maar 10 minuutjes lopen).

Morgen naar het nationaal park Rincon de la Vieja.

Mieke en Henk Beltman

Benaderingen op jullie vakantie kunnen
verschillend zijn.