Nog een “massage-road” en het nevelwoud

Vandaag weer een reisdagje. Jammer om weg te gaan uit Lomas del Volcan. Dit was een heerlijk hotel!

We hebben gehoord dat de weg naar Monteverde, waar we nu naar toe gaan, op zijn zachtst gezegd, niet heel erg goed te noemen is. Nou, we zullen zien! Het is maar 105 kiometer rijden, dus hoe erg kan het zijn.

De eerste 50 kilometer gaan prima (in een uurtje gepiept) … nou als het zo blijft zijn we tevreden! We hebben wel erger meegemaakt. We stoppen bij een restaurantje om wat te drinken. Het uitzicht is hier, zoals eigenlijk al de hele weg, prachtig! Het is mooi weer en de weg loopt hoog langs het Arenal lake. Het uitzicht is heel mooi.

De volgende 20 kilometer gaan ook nog prima, maar dan …. Nu snappen we het! Wat een enorme hobbelweg! Meer gat dan weg

Wink
. Gelukkig is het wel droog, want anders is deze weg bijna niet te doen… Joris vindt het allemaal erg grappig, maar Sander vindt het wat lastiger
Wink
(“Ik heb nergens last van, maar mijn lichaam is een beetje misselijk” Sander scheidt lichaam en geest
Laughing

Maar met nog een sanitaire stop, want ik kan je vertellen … rijden op zo’n weg is niet fijn als je nodig moet… Komen we na nog twee uur op de hobbelweg (ja, jullie tellen goed over een afstand van 35 kilometer) aan bij de Monteverde Cloud Forest Lodge. Dit is echt het nevelwoud. Je ziet de wolken door de bomen waaien… Mooi! Ook begint het gelijk te motregenen, dat hoort er ook een beetje bij hier.

We doen eerst een late lunch in het hotel. Norbert en Sander willen nog wandelen over het terrein van de lodge (er is hier meer dan 5 kilometer aan wandelpaden) en vanavond willen de mannen nog een nachttourtje doen om o.a. tarantula’s te bekijken (ik geef het eerlijk toe, ik durf niet goed).

Maar jammer genoeg is de motregen intussen overgegaan in echte regen en we besluiten het nachttourtje een dagje op te schuiven.

Morgen de Skywalk en misschien een Canopy Tour (ziplinen boven de Cloudforest).

Mieke en Henk Beltman

Heerlijk door elkaar geschud en toch blijven lachen.